21 mája 2017

Zabíjanie nudy čokoládovým latte v Kaviarni u Platana

Čas je neobnoviteľnou surovinou, ktorou s obľubou mrháme. Pozrime sa na môj bežný deň v rokoch nie tak dávno minulých.


Problémom v tomto prípade je, že reálne hodnotných bolo v dni cca 8 hodín. Zvyšok bol tzv. „zabíjaním času“. Na prvý pohľad to vyzerá nevinne. Na druhý pohľad som si uvedomil, že som takto fungoval celý rok. Čo to znamená? 122 produktívnych a 243 premárnených dní.

Ak by som sa dožil 69 rokov, prežil by som za takéhoto režimu aktívne 23 rokov. To je desivé číslo, keďže neverím, že sa po smrti znovu narodím ako odvážny skunk v džungli.


<3

Čo ma donútilo takto uvažovať? To, že skunkovia sú rozkošní. Pohľad na ľudí, ktorí tak uvažujú a sú šťastní. Ľudia, ktorí na sebe miesto vysedávania pracovali sú teraz ďaleko predo mnou. Kamaráti, ktorí sa venovali svojim záľubám sa nimi dnes živia. Nadobudli skúsenosti a spomienky, ktoré sú určite zaujímavejšie ako video o niekom s videokamerou vo fitku. #godblessvlogging


Neskutočne veľa ľudí sa, podľa ich vlastných slov, nudí. Nerozumiem ako je to možné. Dá sa venovať takému množstvu vecí, že bezcieľne civenie na murovanú či Facebookovú stenu nie je ospravedlniteľné. Alebo je? 

Mohlo by sa zdať, že odsudzujem pasívny oddych. Opak je pravdou. Pasivita je dobrá vtedy, keď ju človek potrebuje. Nedávno som čítal článok o tom, že sledovanie televízie v správnych dávkach je prospešné pre ľudskú psychiku. Tým, že si človek pasívne oddýchne naberá silu na ďalšiu aktivitu. Je teda možné spojiť pasívne s užitočným.

"Pasivita je ako pizza. Dobrá maximálne raz do dňa."
                                                                               - Platan, 2017


Život každého z nás je samozrejme iný. Záver tohto poznávacieho výletu je, že nech robíme čokoľvek, nemali by sme sa v živote nudiť. Pretože nuda znamená premrhaný čas a hodiny neprestávajú tikať.

6 komentárov:

  1. Já se pasivity trochu bojím, za poslední dobu jsem shlédnula moc videí a přečetla moc článků, které mě urgovaly k produktivitě. Veškeré lenošení teď působí jako svatokrádež.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono je to dosť nebezpečné lebo bohužiaľ nepoznám človeka, ktorý dokáže fungovať bez pasívneho oddychu. Hoci by som rád, tak ani mne samému to nejde. Teraz v období skúškového napr. vždy hneď potom sa doučím len sedím a pozerám si videá na nete až kým nejdem spať :D Až taký zločin to isto nie je :)

      Odstrániť
  2. Souhlasím, nuda je strašná. Kdo se nudí, je to jeho vina. Je na každém, jak se svým životem naloží, ale ať si pak nestěžuje, že nic neprožil.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Toto mi jeden kamarát hovorí tiež stále. "Nudím sa, celý deň nič nerobím, iba spím." Nedokážem to pochopiť. Keď sa dnešný svet ponúka toľko možností. "Ale mňa nič nebaví." Podľa môjho názoru sú ľudia takí ľudia len leniví (alebo sa boja) skúšať nové veci. Nemám rád nudu a robím všetko preto, aby som sa nenudil. Dobre, fajn, teraz sa síce učím dosť a preto mi k večeru ostáva sila len na pasívny oddych, ale už to učenie väčšinu dňa považujem za produktívne. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak učenie sa je veľmi aktívna činnosť, najviac v skúškovom období takže to je pochopiteľné, mám to podobne :-)

      Odstrániť